1.6 Aee Problem z Gaśnięciem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piotrt
    Classic
    • 2009
    • 3

    1.6 Aee Problem z Gaśnięciem

    pantol,
    2. Obkarteczkowana CB xxxx kombi, zaparkowana przed wejściem na Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy. Mam nadzieje, że nikt nie wyciągnął moich misternie wypisanych pozdrowień :wink:

    dzięki, dzięki równeż pozdrawiam :] bylem odebrac dyplom wydzialu mechanicznego, a Ty co tam robiles?
  • Jeszo
    Classic
    • 2008
    • 2

    #2
    1.6 Aee Problem z Gaśnięciem

    Witam! Mam octawke z LPG (Landi) i zaczęły sie u mnie problemy z przepustnica. Jakiś miesiąc temu pojechałem do servisu skody do którego jeżdżę już trochę czasu (najpierw 120, potem felicja teraz octavia) ponieważ zaczęły pływać mi wolne obroty. Mechanik po podłączeniu VGa wykrył błąd czuj wolnych obr, a ponieważ jest to całość (kopułka rozdzielacza) to wraz z wyminą rozrządu wymienił mi rozdzielacz, spokój trwał tydz...?!?.
    Po tyg obroty znów zaczęły falować, pojechałem znów do mech i po podł vga przepustnica zgłosiła błędy, przepustnica nadała sie do wymiany,ponieważ była już czyszczona kilka razy. Postanowiłem kupić przepustnice, kupiłem niemiecką podróbkę (SPS) , po założeniu za 1 razem nie mogłem ruszczyć z miejsca, samochód gasł, po wciśnięciu sprzęgła gasł nie utrzymywał wolnych obrotów, nie mogłem ponownie odpalić, a o jeździe na LPG nie było wogle mowy, a ze czas przypilił (ślub na 2 dzień) a moja stara przepustnica odmówiła całkiem posłuszeństwa (cały czas 2000obr), mechanik założył mi używaną starą przepustnice która działała na pewno lepiej od mojej starej i nówki którą kupiłem. Odesłałem zakup z opisem usterki, firma odesłała z komentarzem ze z ich pomiarów wynika ze niema znią problemów, udałem sie do mech, założył ja i po skrupulatnej adaptacji przepustnica zaczęła pracować poprawnie i nawet b. ładnie utrzymywała obroty jednak, po zgaszeniu ciepłego silnika i ponownym uruchomieniu tak jakby pracuje nie na wszystkie cylindry i dopiero po chwilce wkręca sie na wyższe obroty, na zimnym silniku jest podobnie ale troszeńkę lepiej. W czasie jazdy w większości przypadków zachowuje sie OK obroty delikatnie opadają, jednak czasami spadają poniżej 750 obr i po chwilce powolutku ustalają sie (czasem potrafi zgasnąć) na LPG nasila się, czy mogą być winne świece??? Co może to powodować??
    Dodam ze na używanej i na tej mojej starej nie było problemu z zapalaniem.
    Jutro znów do niego podjade na VGa
    Ale pragnę zasięgnąć opinii i informacji z forum
    Pozdrawiam :lol:

    Komentarz

    • zgucio
      Rider
      • 2007
      • 691

      #3
      ja po założeniu gazu miałem problemy wymienilem kopułke z palcem, świece i przewody potem poszedł pod kompa i wszystko było OK

      problemy z obrotami miałem na początku jak miałem pęknięty kolektor ale to raczej nie to teraz mam metalowy
      ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

      JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

      Komentarz

      • pablo_doctor
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2007
        • 791

        #4
        ten problem z odpalaniem na ciepl i na zimno to tak traci o temat wymiany czujnika temperatury wody.
        hmmmm - reszta objawow dosc ciekawa ciekawe jak silnik zachowywalby sie z rozlaczona przeplywka.
        Obroty powinny sie podniesc lekko po nad 900 i byc w miare stale
        pablo_doctor

        Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

        CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

        http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

        Komentarz

        • Andrev3
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 6116

          #5
          Jak pojedziesz do mechanika to poproś go żeby z podpiętym vagiem pojeździł z Tobą w samochodzie. Wtedy może dokładnie sprawdzić co jest grane. Z tego co się dowiadywałem to podobno przepustnicę po czyszczeniu lub wymianie nalezy vagiem ustawić. Aczkolwiek nie dam sobie ręki odciąć że tak jest. Tak tylko słyszałem.
          Ja tez mam ten silnik i gaz BRC. Na gazie wszystkie pięknie hula...ale na benzynie obroty mi skaczą. Póki co mam zamiar zmienić tak jak napisał zgucio, kopółkę, palec i przewody i oczywiście przeczyścic przepustnicę. Zobaczymy jak się wtedy będzie zachowywać
          Napisz później co wyszło.
          Pozdrawiam
          RENT COMPLEX

          DACAR.team

          Komentarz

          • Janinho
            Rider
            S_OCP Member
            • 2008
            • 390
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez Jeszo
            po zgaszeniu ciepłego silnika i ponownym uruchomieniu tak jakby pracuje nie na wszystkie cylindry i dopiero po chwilce wkręca sie na wyższe obroty, na zimnym silniku jest podobnie ale troszeńkę lepiej.
            podobne objawy u mnie i okazało się, że walnięty jest czujnik temp.
            >>>Moja Octavka<<<

            Komentarz

            • Jeszo
              Classic
              • 2008
              • 2

              #7
              Temp wskazuje OK tak mysle Chodz warto sprawdzić.
              Co ciekawe gdzies na forum wyczytalem ze na wymienionej przepustnicy powinno pojezdzić sie około 100km na benzynie (tylko i wyłacznie) a potem z gazem do gazownika ustawić, no wiec wczoraj zaczolem test tej wskazówki co ciekawego załowazyłem.... : (na samej bezynie) wszystko fajnie chodzi i wogle, ale na postoju zaczołem sie bawić pedałem gazu, podnosiłem obroty na 2000obr i puszczałem gaz na 10 prób co 4 puszczenie 1 lub 2 razy obroty spadały dość nisko 500..?!?.. (szarpnięcie silnika) i ustawiały sie na poprawne prawie od razu......?!!? Hmmm Ciekawe........? na 30 prób raz zgasł....??
              Nie wiem czy jeszcze dziś zdążę do mechanika ale na pewno przejadę sie z nim i z vagiem
              Na świece i przewody czekam nie było na sklepie (były ale do Fabia podpisane jako Octavia...?!) i myślę jeszcze czy z tym zachowaniem czasami niema coś z tym wspólnego cewka HV...?
              Hmmm zastanawiające...?
              P.S. Kolektor mam metalowy.

              Komentarz

              • pablo_doctor
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2007
                • 791

                #8
                Zamieszczone przez Jeszo
                Temp wskazuje OK tak mysle Chodz warto sprawdzić.
                Nie wiem jak w twym przypadku /bo w weekend nie mam dostepu do dokumentacji/ ale czyjniki maja dawa obwody jeden "mowi" do wskazowki na tablicy a drogi informuje komputer o temp silnika.

                Przejechalem sie na tym czujniku prawie zrobilem remont glowny silnika
                pablo_doctor

                Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje

                CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160

                http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl

                Komentarz

                • daneczek76
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 3642
                  • Toyota

                  #9
                  Zamieszczone przez pablo_doctor
                  ciekawe jak silnik zachowywalby sie z rozlaczona przeplywka.
                  W AEE nie ma przepływki.
                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                  Komentarz

                  • abitwx6
                    Drive
                    • 2007
                    • 67

                    #10
                    Zamieszczone przez daneczek76
                    pablo_doctor napisał/a:
                    ciekawe jak silnik zachowywalby sie z rozlaczona przeplywka.
                    W AEE nie ma przepływki.
                    W AEE jest czujnik temperatury zasysanego powietrza (G72) i czujnik ciśnienia zasysanego powietrza (G70) zamknięte w jednej obudowie i wkręcone w ściankę kolektora dolotowego. Odłączyć zawsze można bo być może właśnie on nawala.
                    2.0 APK BRC S24
                    2.0 AZJ BRC S24

                    Komentarz

                    Pracuję...